16 March 2011

awesome habis siot !

hoy hoy . hari ni dah hari khamis . lagi beberapa hari cuti akan habis dan kita semua akan kembali ke sekolah seperti biasa dan aku akan mengambil ujian bulan mac . omg . so afraid . but i will do the best . pray for me okay ? hohi . cepat cepat lah habis exam tenang sikit but but tak tenang mane la sebab pmr lambat lagi . eh dekat dah lah lagi beberapa bulan . cant imagine it . ish . okay forget it about that . act nak story lain ni . hihi terpesong pulak xD . eh btw 23 march nak dekat siot . haha apahal dgn tarikh tu ? birthday aku lah weh :p okayokay back to the topic . ape yg awesome sangat eh ? semalam aku pegy tgok movie . sekian lama tak tgok movie . cehh lama lah sangat . hahaha . what movie ? haaa ceritaa gempak habiss .

haaaa ni lah cerita yg aku tgok tu . sumpah awesome wehh . setanding dgn cerita cerita lar negara . ssape sape yg dah tgok pon mesti ckp citer ni awesome . kso sape yg tak penah tgok tu ape kata korang pegi tgok . cuti ade lagi ni . hahaha . okay aku tgok pukul 11 malam . haha mgntuk siot tp sound system dye kuat na mam so tak jd nak mngntuk xD yg tgok mmg ramai lah kan walaupun bukan hari minggu kalau hari minggu sah sah tiket pun habis . cerita ni memang awesome . trust me . grr aku ni dari td ckp awesome awesome tp tak jugak cerita nyee . haha . lek luu . nak story la ni . minum air dulu . lek lek lu . lepak dulu kayy ? muahaha . act aku tak sangka cerita ni best . sebab well korang sendiri tau cerita ni lebeh kepada sejarah . org mcm aku mase suke sgt citer mcm ni kan . tapi tapi ramai kate best so pegy lah tgok and mmg best .  

pada permulaanya cerita ni bosan lah jugak sikit . tapi lama kelamaan menjadi gempak . eh fyi , pantai pantai tu sume dye berlakon dekat terengganu lah weh :P tempat aku selalu pegy time balik kg pulak tu . mmg betulbetul kat kg aku weh :P muahaha . bangga lah siaa . cantik tak kg aku ? lol . okayokay takmau lebeh lebeh . hihi . putera raja rome dan puteri china pasangan yg sweet weh . pada mulanye mereka tak penah kenal and tak kenal . sebelum mereka berjumpa puteri china tu mngajak inangnye yingying lari ke hutan . dan malam itu dorang puteri china bersama yingying lari ke hutan pada masa yg sama putera rome nampak dan mengekori merekaa . haa then berjumpe lah dorang dua . mulemule puteri china tu suruh yingying menyamar bjd die , dan dia menyamar jd yingying , haha mcm bangang je . then then putera rome tau . putera rome and puteri china tu mmg ade chemistery sbb dorang dua ade kehendak yg same . sweet weh . tapi part yg sedeh bile time putera rome kene tikam dengan geruda time dye nak selamatkan puteri china tu . tapi putera rom tak mati okay :P -->>>>>aku skip je ni malas na cite weh :P

hoy hero dea merong tu mak ai . taff siot . haha . aku suke dye berlakon . mmg gempak . dia pandai cakap cina , melayu , english dan sebagainye lah . puteri china tu pun reti ckp dalam pelbagai bahasa . cehh . watak merong ni dye seorang yg gagah perkasa , berjuang untuk negara , bnyk berkoban , baik alaa senang citer watak dye sume yg baikbaik lahh . nak tau tgok sendiri . hihi . watak  khir rahman paling menjadi aka paling menyampah . haha . lagilagi time dye tga stim , perghh mcm haram jee . kat pondok puteri china . puteri china tu dgn tibatiba melayan dye dgn baik sbb dye nak amek rantai yg ade dekat leher  tu , rantai tu yg buat dye kebal so puteri china kononye mengikut jelah kehendak si geruda eh tp dorang tak buat mende tu ok -_-" jgn salah anggap . aku rase nak tetak je muke si mawas ape tah nme dye xD tu , dgn muke stim and bunyi grr grrr then tekam leher si puteri china tu , haha babun jee . tp tak sia sia sbb puteri dpt rantai tu and tak jd perkara buruk sbb dlm masa yg sama merong dgn org org dye datang untuk menyerang lanun geruda . mmg teruk lah lanun geruda kene . then engad abis ape sume lanun lanun tu tp malangnye ada lagi yg tersimpan , wahh lepastu china dan negaranegara lain dtg menolong , haha cuak habis dh lanun geruda . akhir sekali merong mati weh . sungguh menyayat hati. kesian embok xD . aku paling suka ayat ni :

jaga jaga panah garuda , kalau diluka disini ada ubatnya . raja kami lah jaga kami , raja kami kelak pasti akan kembali.

ayat ni embok ckp time merong nak pergi berlawan dengan lanun geruda :O

sampai masa tibanya waktu , redup hati kaum berdua . bila dua jasad menjadi satu , hidup mati jadi bersama.
ayat ni mak merong kot yg bg time dye kecik 


lepas habis cerita tu baru aku paham ape maksud pantun tu . sampai bila masa tiba waktunya redup hati kaum berdua , bila dua jasad menjadi satu , hidup mati jadi bersama . time babak akhir yg lawan dgn geruda tu lah masanya , redup hati kaum berdua kaum yg berpecah menjadi dua . bila dua jasad menjadi satu jasad ketua geruda dgn merong . hidup mati jadi bersama selepas tu semua jadi aman damai . err betol kee . haha aku tak reti nak terang tp yg pasti aku paham :P yg pasti cerita ni lengkap , kasih sayang , pengorbanan , sedeh , gembira dan mcm mcm lahh .

hurr okaylah mcm panjang je aku menaip ,k mcm pulak ade org bace --' haha okayokay nak buat hw . berlambak haihh , study pun tak banyak exam nak dekat , mampus mampus . kso byebye ;D


yang penat menaip
amirah


http://themyraamyghah.blogspot.com ♫♫