07 March 2011

euwwW !

hey monkey monkey , haha . today is a good day rite ? err maybe . hoho . today is tuesday and i ddnt go school , well my school dapat cuti . okay the title is euwwW rite ? yes today i want discuss about bahasa rempit aka bahasa comel kononyee haha . act entry ni patutnye aku post semalam tapi dengan malangnyee entry yg aku save kat draft konon nak publish after eating serta merta hilang mcm tu jee . pfft . kau bayangkan aku tulis panjang weh entry nih tapi mende tuh hilang , rase nak menjerit , nangis meraung pon ada tapi kalau aku buat mcm tu pun mcm pulak entry tuh nak dtg balik so dengan berat hati aku terpaksa redha -____-" haihh aku nak buat jugak entry ni , kene ingatkan balik apa yg aku tulis semalam . haihh okay back to the topic . bahasa rempit . what is bahasa rempit ? okay here have some example :

awak tengah buat apa ? will changed to awurx gh wat perw ?!!!
awak dah makan ? will changed to awurx darh mam ??!!
aku suka gila dengan dia , haha will changed to aq cukerw gilerw gn dierw dohh . hahax !!
aku benci betol ade budak tak approve2 aku lagi will changed to aq mencik doh adew budak x aprrv2 aq lg ?!!!
saya sayang awak ! will changed to cyew cyunk awurx ?!!

k ayat tak boleh go , hahah see sakai rite ? bahasa rempit adalah bahasa sakai dan bukan bahasa comel . okayy tidak dinafikan kadangkadang aku rasa bahasa tuh comel lah jugak tapi sakai . haa comel yg kelihatan sakai , eh eh sakai yang kelihatan comel . okay tidak dinafikan jugak dulu time aku kecikkecik pon aku selalu guna bahasa mcm tuh time texting , well dulu aku kecikecik dah ada phone :P haha back to the topic , ramai yg tak suka budak budak yg suke gune bahasa mcm tu including me ! aku pun tak suka budak yg taip mcm tu walaupun aku ade kawan yg suke taip mcm tu -_-' tapi takleh nak wat ape dah dorang suke dorang punye pasal lah kan . kan ? haa [aku dah kekurangan idea , aku nak entry yg semalam aku buat lagi gempak , lagi panjang grr]

--___________________--'

okay kepada yg tersinggung and whatever so on lah jangan sentap sentap der , wa buat entry ni sukasuka takda kene ngene gn hidup atau yg mati , aku just nak nasihat kan korang yg suke gune bahasa mcm tuh please lah change . korang tanak denga korang punye pasal ada aku kesah ? mmg tak ah der . okay korang pikir korang gune bahasa tu hanya menbuang masa dan tenaga korang , its just waste ur time ! dan dan korang merosakan bahasa melayu tahu ? bahasa melayu is not bahasa sakai . bila korang menggunekan basaha rempit aka bahasa comel kononye tuh serta merta korang telah merosakan bahasa melayu . korang memalukan bangsa kita . bangsa kita bangsa melayu bukan bangsa sakai . so renung renung kan lah :P haha [ gilaa gedik aku ] xDD nak ikut tanak ikut korang punye pasal k . kso aku dah kehilangan idea aku dah tak ingat ape yg aku tulis semalam , lebeh kurang mcm ni la tapi yg semalam punye lg best , bongok betol entry tu sukasuka je hilang . pfft . kbyee . eh before that ada video ni best <3 mari tengok naa video nih lah inspirasi okay , weheeeeeeeeeee ;D dea comel kan ? ngaha xD



p / s : jangan sentap sentap derr <3 

http://themyraamyghah.blogspot.com ♫♫